Tomza pomáhá Wooxu s e-shopem Druhá šance
Povodně možná ukázaly, že příroda je silnější než člověk, ale taky ukázaly, že když se lidé spojí, mají té síly taky hodně.
BYZNYS NA JESENICKU
Povodně možná ukázaly, že příroda je silnější než člověk, ale taky ukázaly, že když se lidé spojí, mají té síly taky hodně.
Region je plný příběhů živnostníků, jimž voda vzala celé podnikání a oni už prostě nemají chuť to stavět znova. Respekt, život umí být pes. Pak s obdivem hledíme na ty, kteří se rozhodli zkusit ten příběh napsat podruhé.
Soutěží vyhlašujících nejúspěšnější podnikatele a firmy je mnoho a je dobře, že jsou. Každá pozornost soukromému sektoru, coby opravdovému ekonomickému hybateli země, pomáhá. Tvrdým měřítkem úspěchu je zisk, ale který byznysmen by nebyl rád za uznání?
Zavedená akce, o které všichni lokálně nakupující ví, jenže vaše útrata na farmářských trzích má dnes větší váhu. Mezi stánkaři totiž jsou i ti, jimž voda zasáhla obydlí nebo výrobní prostory anebo jim minimálně zkomplikovala podnikání, protože jejich zákazníci měli jiné starosti.
Dojemných příběhů, kdy do povodněmi postižených míst přijíždějí dobrovolníci nebo lidé z různých koutů Česka posílají peníze či hmotnou pomoc, je plný internet. Dechberoucí solidarita to teď je!
Potravinová soběstačnost a zákaznické preference jsou spojité nádoby. V zájmu nás všech by měl být růst spotřeby českých, a ještě lépe regionálních potravin, abychom byly odolnější v mimořádných situacích typu covid apod. Nasměrovat do nákupních košíků více domácích výrobků se snaží i Olomoucký kraj, když každoročně udílí tituly Regionální...
Sami byli vyplaveni Staříčem, ale z bláta už se vyhrabali. Klempíři a zámečníci Vesa s.r.o. se chtějí zapojit do obnovy Jesenicka, a tak otevírají svoje dílny všem řemeslníkům a kutilům a speciálně zvou ty, kteří přišli o nářadí.
Asi i k vám probublávají různě akutní zprávy tom, jak tu kterou firmu zasáhly povodně a možná vám naskakují otazníky ohledně jejich budoucnosti na Jesenicku.
Je to úplně jasné, motorem restartu Jesenicka budou firmy. Houževnatí podnikatelé se dostanou z ledasjaké šlamastiky. I z té povodňové. S kým jsme mluvili, ten to nebalí. Kdo není zasažen, ten pomáhá.
Sluhou i pánem je pro zemědělce počasí. Jeho nevyzpytatelnost zakoušejí v Zemědělském družstvu Jeseník, které nedobrá meteorologická předpověď přinutila zrušit sobotní Dožínky v Bělé pod Pradědem. A zrovna jubilejní dvacáté.
Špičkový design lustrů českých sklářů z Lasvitu po celém světě obdivují návštěvníci butiků prestižních oděvních značek, hosté luxusních hotelových řetězců anebo strávníci michelinských restaurací. Jejich skleněná umělecká díla sytí duši nejednoho milovníka umění.
Čert a podnikatel nikdy nespí. V sobotu nebudou "spát" podnikatelky a podnikatelé, jimž v jejich snaze o zisky nezáleží jenom na nich, ale zabývají se i tím, jak jejich byznys ovlivňuje okolí.
Zkuste si vzpomenout, co jste dělali v létě 2014, a pak si přehrajte svoje významné události poslední dekády. Že se toho stalo dost? A co se asi událo v podnikání Evy Zálešákové, která si před deseti lety v prostorách bývalé parní pekárny ve Zlatých Horách otevřela kavárnu.
V moderním sídle Naturfyt – Bio se sešli zástupci kosmetické firmy spolu s lidmi z Vlastivědného muzea Jesenicka, které doprovázeli dva mladí vedoucí výzkumných týmů z T-expedice Jeseníky 2024.
S potěšením sledujeme ruch ve výrobním areálu adolfovického VentiAiru, protože jak se buduje, vždycky to svědčí o dobré kondici podniku. Kromě toho personální oddělení firmy aktuálně nabízí pět volných pozic, a i to je signál o tom, že zakázky jsou. Jedna hodně velká si před pár dny našla cestu k zákazníkovi.
Spojte se s velkými a sami se stanete velkými. Funguje to, byť Reptisk není žádnou lokální firmičkou. Rodinná tiskárna své fotokalendáře, fotoobrazy, fotoknihy a další personifikované tiskoviny už dávno dodává kromě komplet České republiky do dalších čtyřech zemí (Slovensko, Maďarsko, Rakousko, Německo).
Pokud jste firma vyrábějící jakýkoli výrobek, který je potřeba na konci zabalit, pak by vás mohlo zajímat, že v Jeseníku má svoji provozovnu společnost Tomza s.r.o. Experti na komplexní obalový servis se o to umí postarat od návrhu designu samotné krabice, přes její výrobu, až po zabalení a finální expedici k zákazníkovi. Však jejich služeb...
Bedlivě sledujeme lokální výrobce potravin a všem ohromně fandíme v jejich snažení, protože o přízeň zákazníků soupeří s nadnárodními řetězci. Ty nejsnaživější pomáhá nasvěcovat i známý fialový certifikát 'JESENÍKY originální produkt', který má nakupujícím napovědět, co je kvalitní a ke všemu místní.
Jesenické muzeum chystá uvést na trh poněkud překvapivě kosmetický produkt inspirovaný dávnými recepty – Čarodějnou mast. Tento jedinečný produkt je výsledkem práce mladých badatelů chemické sekce na jesenické T-expedici, kterou v červnu Vlastivědné muzeum Jesenicka pořádalo. Na projektu podstatným způsobem spolupracovala místní kosmetická firma...
Ruská agrese naplno odhalila, jak podfinancované jsou armády v mnoha zemích. Ty se to snaží co nejrychleji napravit a mohutně investují. Na modernizaci a nákupech vojenské techniky a vybavení se úspěšně podílí i české firmy a nemusí jít nutně o munici nebo stroje. Být součástí vojenských zakázek můžete i jako výrobce modulárních staveb.
Když v Rožnově polovodiče za 46 miliard, tak ve Skorošicích obklady za 40 milionů, aneb jedna dobrá zpráva ze STOMIXU, který rozšiřuje výrobu. Hodí se to o to víc, když jinde v regionu některé firmy propouštějí.
Green deal si to v Česku před evropskými volbami pořádně schytal. Revize ho nemine, ale na zrušení to tedy moc nevypadá. Nebylo by zodpovědné rezignovat na transformaci k zelenější ekonomice a víme, že mnohé místní firmy na tom už dávno pracují.
Protože i zakladatel positivJE je příležitostný domovarník ve svém mikropivovaru Alfred Beernitz, v redakci pozorně sledujeme byznysovou hokejku (rozuměj obchodní úspěch) mladého pivovaru z Bukové u Bernartic.
Co si budeme povídat, trh s módou je hyperkonkurenční, výrobci oblečení se musí pořádně otáčet, aby si udrželi přízeň zákazníků. V něčem těžší, v něčem lehčí, to má jesenický Doke, značka známá hlavně přes hand-made čepice. Lehčí v tom, že jeho zákazníci jsou více fanoušci než anonymní kupující. Těžší v tom, že jeho výrobní model dělá fanoušky i ze...
Ne každý podnikatel se ráno budí s jedinou motivací – maximalizovat zisk. Speciální byznysovou kategorií, která s pozvolnou společenskou změnou nabývá na významu, je sociální podnikání. To se zaměřuje na podnikatelské aktivity v maximální možné míře využívající lokální zdroje a na něž přednostně vytváří pracovní místa obsaditelná osobami ze...
Člověk by si měl dávat bacha na hormon štěstí (dopamin), jehož hladinu údajně zvyšují lajky, srdíčka a kudosy. S jednou výjimkou. Pokud provozuje kavárnu a lajky získává od spokojených zákazníků. A ještě líp, když k proudu lajků přibude zmínka o podniku od známého foodbloggera Lukáše Hejlíka.
Každý rok s velkým očekáváním listujeme v jarním čísle Forbesu a v žebříčku top rodinných firem Česka hledáme jesenické šampióny. Totiž podniky, kde spolu vládnou dvě a více generací jedné rodiny, jsou obvykle řízeny velmi zodpovědně v zájmu dlouhodobosti vlastního byznysu.
Zlatohorská společnost Halen s.r.o. má pestrý příběh, jehož kapitoly už přes 30 let vymýšlejí jednatelé Čestmír Petroš a Dalibor Prejda. Jejich podnikání prošlo několika fázemi, v nichž se vždy podle potřeb trhu měnilo těžiště klíčového oboru.
Fakticky se k jídlu nikdo moc nedostal, dvě hodiny vyhrazené na premiérový formát setkání zástupců města s podnikateli padly na zajímavé prezentace a navazující diskusi. Nakonec však na sendviče Našeho Bistra došlo ;-)
Areál lipovských lázní, přesněji stavební ruch a tempo, v jakém se chátrající budovy vracejí do kondice, připomíná boom, na jaký jsme zvyklí ve velkých městech. Tady si přitom bavíme o areálu jedněch lázní, které přežily klinickou smrt a teď bez přehánění šokují proměnou, jakou si díky novým vlastníkům procházejí.