Až budeme příští středu mluvit na positivJE FESTIVALU s Radkem Špicarem (Svaz průmyslu a dopravy ČR) a Taniou le Moigne (Google Česko) o tom, co mají pro svoji úspěšnou budoucnost dělat místní podnikatelé, zajisté půjde diskutujícím argumentovat tím, že my už to tady děláme. Tím 'my' budeme myslet třeba jesenický Fenix, jehož energetický koncept...
BYZNYS NA JESENICKU
Jestli okolo roku 2011 bolela předsednictvo Zemědělského družstva Jeseník hlava při náročném posuzování záměru postavit si bioplynovou stanici, s odstupem deseti let od zahájení provozu se projekt jeví jako naprosto prozíravá věc. Všichni známe situaci na trhu s energiemi.
Naše každoroční dávka entuziasmu je projekt 'Vánoce Made in Jesenicko', kdy vyrábíme a dárkové kazety, jejichž obsah tvoří výhradně regionální výrobky. Celý proces od testování produktů, jejich kombinování do tří velikostí balíčků a následné balení je zábavné. Nejvíc ale hřeje, že můžeme místním srdcařům aspoň trochu vylepšit tržby.
Tania le Moigne nebo Radek Špicar hvězdnými hosty panelu Inovativní byznys na positivJE FESTIVALU
Nejvyšší čas přinést vám detailnější informace o třetím diskusním panelu, který proběhne v nabitém programu positivJE FESTIVALU 2023. Středeční odpoledne (22.11., 15-17 hod.) bude zasvěceno podnikatelům z celého Jesenicka. Sestavili jsme kvartet expertů, s nimiž budeme mluvit o místním byznysu a změnách jimž čelí a čelit bude.
Začínali jako prodejci snowboardů a věcí kolem této zimní kratochvíle, postupně se ale vypracovali v daleko šířeji rozkročenou oděvní firmu, která si vtipnou komunikací, ale hlavně kvalitní produkcí, hýčká svoji komunitu. Záměrně neříkáme zákazníky, okolo jesenické módní značky Woox se totiž tvoří doslova komunita.
Woox obléká jesenické gympláky
Ten náš malý jesenický rybníček je tím tak trochu pověstný – umíme tady spojit síly. Sami určitě víte o desítkách všemožných partnerství dávajících pozitivní výsledky a my si další desítky spoluprací dovedeme představit. I se jim snažíme pomáhat.
Přehlídka více než 200 lokálních značek probíhá dnes a zítra na pražském výstavišti. Do Holešovic na Dyzajn market se sjíždějí kreativci a řemeslníci z celé republiky i Jeseník tam má svého zástupce.
Základním motorem podnikání je zisk, k tomu nemáme výhrad. Jakmile však začnete řešit jeho dlouhodobost, zákonitě narazíte na potřebu mít dobré zaměstnance. To je podmínka úspěchu.
Pokud je vrcholem ekologického chování hotelu to, že vám nevymění ručník každý den, je to na dnešní dobu žalostně málo. Uvědomělost hostů letí strmě nahoru, je dobré na to reagovat dřív, než nastoupí tlak v podobě legislativy.
Vyluxovaný trh práce se stal normálem, na kterém firmy bojují o každého uchazeče, a i když to zatím nepřineslo přeplácení, jaké sledujeme u IT profesí, můžeme se ho nakonec i tady dočkat. Detailnější pohled na data přitom naznačuje, že by šlo problém alespoň do určité míry řešit. V hlavní roli tohoto řešení jsou ženy, nejvíce ty na rodičovské...
Před víkendem se může hodit žhavá aktualitka, že bernartický (bukovský, chcete-li) Pivovar Albert Michler se nově stal dvorním pivovarem Restaurantu Bobrovník. Od teď tam půjde kdykoli objednat vlajkovou loď mladého pivovaru – 11° světlý ležák Altvater.
Katalog Jesenicka: Plastkon v Mikulovicích vyrábí plastikářskou klasiku i designové produkty
Plastkon product je česká rodinná firma s dlouholetou tradicí, která má svůj výrobní závod v téměř sto let staré továrně v Mikulovicích. Zde navrhují a vyrábí produkty, z nichž některé získaly ocenění jako Red Dot Design nebo Heureka Product of the Year a dlouhodobě se drží v žebříčku top českých rodinných firem časopisu Forbes.
Ondřejovická strojírna v českém finále mezinárodní inovační soutěže IDC Future Enterprise Awards
V dubnu jsme ve spolupráci s Inovačním centrem Olomouckého kraje (ICOK) uspořádali v Ondřejovické strojírně workshop pro malé a střední firmy na téma digitalizace. Všechny účastníky tehdy překvapilo, jak daleko s tím v Ondřejovicích jsou.
Škoda, že když se v Česku řekne udržitelné podnikání - ESG (environmental, social, governance), zúží se téma maximálně na úspory energií – v lepším případě, nebo se to zkritizuje jako nesmysl z Bruselu – v horším případě, přitom… Přitom firma, která si metodu ESG reportingu osvojí, pravděpodobně zvýší svoji konkurenceschopnost, stoupne v očích...
Bedlivě sledujeme ekonomickou situaci v České republice, přibývá hlasů a vlastně i důkazů, že naše hospodářství zadrhává. S o to větším gustem přinášíme zprávy dobré, dokazující, že ne všeho se týká pokles.
DATA: Kolik podnikatelů máme na Jesenicku
Posledních pár let je pro podnikatele ze známých důvodů složitějších. K všeobecným potížím s nedostatkem zaměstnanců se přidaly covidové lockdowny, vysoké ceny energií, nepříjemná inflace a na to navázaný pokles poptávky. Podnikatelé byli zasaženi různou intenzitou, těžko hledat někoho, kdo zůstal nepoškozen.
Šerák třetí na soutěži České pivo 2023
O pivu se aktuálně mluví hlavně kvůli DPH, my bychom ale povídání s dovolením vrátili k pivu jako národnímu nápoji, který v ležákovém provedení umíme možná nejlíp na světě. Anebo jsme aspoň v TOP3, že jo?
Jestli nás něco motivovalo k vytvoření regionální databáze 'Katalog Jesenicka', tak to byly právě příběhy nenápadných firem, o nichž se tady moc nevědělo. Nasvítit zajímavé značky a ukázat, že tady máme machry.
Omya se v pátek otevře veřejnosti
Těžba a zpracování kamene tady má obrovskou tradici. V Rychlebských horách se už roky těží čistý vápenec, který pak nachází uplatnění v možná až překvapivých odvětvích. Jistě tipujete, a tipujete správně, stavebnictví nebo výrobu papíru či plastů. Ale vápenec zpracovaný ve výrobním závodě na Pomezí, jež se pyšní titulem Stavba roku 2000, nachází...
Co je primárním motorem robotizace firem? Nahrazení lidí na postech, kde jde o těžkou, nepohodlnou, škodlivou či z jiných důvodů nevyhledávanou práci. To jsou přesně ty pozice, které se zaměstnavatelům nedaří obsadit a většinou to nesouvisí s penězi. Jde prostě o málo atraktivní a často nekvalifikovanou práci. Myslíme, že předsedkyně Zemědělského...
Není pravda, že vzdělávání dětí je věc pouze škol. Naopak, napadají nás praktické znalosti, které se žáci a studenti lépe naučí jinde a jinak, třeba ve firmách. Je žádoucí, aby se soukromý sektor zajímal o mladé lidi dříve, než je má na pohovoru coby uchazeče o zaměstnání. Věříme, že každá firma má děckám co předat.
S koncem prázdnin se sice změní režim letní sezóny, cestovní ruch na Jesenicku se ale ani náhodou nezastaví. Možná sem začne jezdit trochu jiná sorta lidí. Taková ta hledající kouzelná místa, kvalitní služby, nádherné prostředí, tradici, styl, dobrý design i výborné jídlo. Taková, která si ubytování vybírá na portále Amazing Places. Za ním stojí...
Během letní sezóny se opět krásně ukazuje, jak pro turisty utrácející v Jeseníkách potřebujeme mít co nejvíc míst, kde za své peníze dostanou potřebnou kvalitu. Aby sem jezdili opakovaně. Dost v tomto směru může odpracovat gastronomická branže (kavárny, restaurace, bary…). V našem Katalogu Jesenicka máme podnik, který k dobré reputaci regionu...
Značka Priessnitz funguje
Provozujete-li nejsilnější značku regionu, bylo by trestuhodným mrháním potenciálu toho nevyužít. Tím spíš, že jako vlastník brandu pracujete s koncovými zákazníky. Určitě i bez nápovědy víte, že na mysli máme Priessnitz, potažmo stejnojmenné léčebné lázně. Jejich zakladatel za svého života rozjel něco, z čeho se dá profitovat i víc než 170 let po...
V souvislosti s rostoucí popularitou Jesenicka coby turistické destinace, je pro region důležité nabízet služby ve všech cenových a kvalitativních hladinách. Jak se říká od stanu po pětihvězdičkový hotel. Potřebujeme, aby sem jezdili zástupci všech ekonomických skupin. Nechceme Jeseníky jen pro nízkorozpočtové batůžkáře, ani jen pro bohaté snoby...
Jesenicko v Evropě 5: Podpora podnikatelů
Celá Česká republika v letech 2004-2022 "vydělala" na svém členství přes 1 bilion korun (1 000 miliard). Všeobecně se předpokládá, že část peněz byla promrhána neefektivně, věříme ale, že ve většině případů posloužily svému účelu správně.
Počet kaváren je určitým lakmusovým papírkem, jak to v daném místě žije, protože kávová kultura se většinou pojí s ekonomickou prosperitou a poptávkou po gastro službách vyšší kvality.
Před měsíce a kousek jsme tady velebili silnou ocelovou stavařskou tradici, s níž Jesenicko dělá pomyslnou díru do světa. Dnes můžeme tvrdit, že v případě projektantů ze SteelPro 4 je ta světovost i čerstvě potvrzena.
Snad je to náhoda, snad otálení se zavedením této technologie nesouvisí s pocitem supermarketů, že by snad jeseničtí zákazníci netoužili po moderně nebo že by nedej bože nezvládli vlastnoručně načíst a zaplatit svůj nákup.
Průmyslová revoluce znamenala pro Jesenicko zlaté časy pivovarnictví. V jeden okamžik jich tady bylo patnáct. Vlastním pivem se pyšnili Bílá Voda, Bílý Potok, Černá Voda, Dolní Grunt (Dolní Údolí), Javorník rovnou dvakrát, Jeseník dokonce třikrát, Stará Červená Voda, Velké Kunětice, Vidnava taky dvakrát, Zlaté Hory a Žulová.