Děti v javornické knihovně natočily svoji první audiopohádku
Chystáme v inovačním centru (ICOK) s umělci z Jesenicka projekt kreativního učení, v němž půjde o spojení umělců s pedagogy. Ti budou v tandemu vykládat látku neotřelou, a tedy atraktivnější formou, aby to žáky bavilo. V praxi třeba půjde o výtvarnici v hodině chemie, muzikanta v zeměpisu, grafika ve fyzice anebo filmaře v češtině. Máme dohodnuty čtyři školy (Jeseník, Javorník, Česká Ves a Vápenná), spustit to chceme v novém školním roce.
Ukázkově vám to můžeme demonstrovat na skvělém počinu dětí navštěvujících javornickou Městskou knihovnu Rudolfa Zubera. Za podpory její vedoucí Věry Hradilové a za odborného dozoru multimediální umělkyně Marie Krajplové z Uhelné, si několik žáků okolních základních škol vyrobilo svoji úplně první audiopohádku. Stalo se tak v rámci Noci s Andersenem, zvukového ztvárnění se dočkala pohádka Šotek Ignác od Daniely Zbytovské. Když to autorka zjistila, přispěchala se srdečným pozdravem odvážným čtenářům stojícím za namluvením jejího textu. "Milé děti z mého milovaného Javorníku, ani netušíte, jak velkou radost má autor pohádek, když vidí a slyší, že jeho pohádky ožívají, že si je děti čtou a vyprávějí je dál. O šotcích jsem psala jedno léto v zahradě staré chalupy v Jeseníkách - tedy nedaleko od vašeho domova. Když jsem uslyšela vaše společné audio-dílko, byla jsem opravdu dojatá!".
Natáčení audiopříběhu bylo pro žáky skvělým zážitkem, při kterém četli, psali, mluvili, stříhali, upínali pozornost na výsledek a týmově spolupracovali. Maruška Krajplová to nadšeně komentovala následovně: "Někoho něco naučit je nejjednodušší věc na světě. Stačí zvolit vhodný nástroj a jde to samo. Osobně mi to ukázalo několik rovin, které by takový postup ve výuce rozvinul hned vedle čtení a psaní. Jeden z prvních nápadů ze strany dětí byl, že si napíší vlastní příběh a zkusí ho doma natočit.".
Čili platí - dejte dětem zajímavou práci a ony se přetrhnou, aby to zvládly.
Foto (zdroj): Unsplash