Forbes napsal o lipovském Vítku Bechynském, který své designové dýmky dodává i do Dubaje
Dostat svůj byznys do Forbesu je vždycky prestižní věc a razítko na to, že člověk dělá něco sakra dobře. Nedávným respondentem redaktorky české mutace věhlasného magazínu byl rodák z Lipové-lázně Vítek Bechynský.
I ze stránek positivJE už můžete vědět, že Vítkova kariérní dráha se stočila k produktovém a grafickému designu, v nichž tříbil svůj um už na střední umělecko-průmyslové střední škole v Opavě, a pak na bratislavské akademii umění a designu.
Profesně za sebou Vítek má spoustu zajímavé a krásné práce. Mimochodem už jednu firmu na dýmky měl. Kromě toho jeho designové studio například pracovalo pro Česky olympijský svaz a aktuálně vedle firmy Anima hookah spolupracuje na projektu Vaaza, což jsou pro změnu designové skleněné vázy.
Pokud jde o vodní dýmky butikové značky Anima, tak ty si představujte jako Rolls-Royce mezi dýmkami a není to jenom zásluha designu z pera Vítka Bechynského. Je to i díky použitým materiálům, mezi nimiž je český porcelán a české sklo. Zájemce za ni zaplatí klidně desítky tisíc korun.
Jsou vítaným funkčním uměleckým předmětem v hotelech či restauracích, postupně pronikají i do interiérů domácností. Vítek přispívá k boření mýtu, že kouření dýmek patří jen do čajoven. Naopak, trend je dost jiný, kouření se stává společenskou událostí podtrhující například posezení u koktejlu nebo luxusní večeře.
Moc dobře se čte o cestě kluka z Lipové, který se svým produktem uspěl na těch nejnáročnějších trzích na Blízkém východě, aktuálně se chystá dobýt Katar. Česko se kulturu spojenou s kouřením vodních dýmek teprve učí, v Jeseníku je evangelizátorem Marian Hefka, jehož Čajbar Pangea jednu Animu taky provozuje.
Celý článek na Forbes Česko.
Foto (zdroj): Anima hookah