Informační centra Jeseníků ladila formu na zimu
Zatímco většina z nás se začíná zuřivým
nakupováním dárků připravovat na Vánoce, lidé pracující v cestovním ruchu mají
ještě jeden úkol navíc, masírovat svaly na zimní sezónu. Týká se to lyžařských
center, gastro provozů, ubytovacích zařízení, turistických atraktivit... a třeba
taky informačních center.
To období je dost důležité pro
lokální ekonomiku a IČek se týká zásadně. A tak si ty, co obsluhují Jeseníky,
daly ve čtvrtek dostaveníčko v hotelu Červenohorské sedlo. Přijeli
zástupci všech tří dotčených krajů - Olomoucký, Moravskoslezský, Pardubický.
Bylo to na pozvání Jeseníky - sdružení cestovního ruchu, které asi dvacítce
zástupců informačních center z Jeseníku, Šumperka, Hanušovic, Zlatých Hor,
Rýmařova, Bruntálu a dalších prezentovalo novinky, jež na zimu připravila lyžařská
střediska, třeba Kouty, Červenohorské sedlo, Dolní Morava... Dále tým Tomáše Raka
poodhalil skoro hotový web Jeseniky.cz, hlavně pracovníkům informačních center
představil jeho součást - portál Outdoor Activ, který jim umožní za a) přidávat
na web další a další trasy na výlety a za b) tyto trasy velmi pohodlně
představovat návštěvníkům center a tyto jim s kompletním itinerářem
(kilometráž, profil, trasa, zajímavosti po cestě aj.) tisknout. Pracovníci
turistických informačních center absolvovali ještě školení, jak správně
pracovat na sociální síti Instagram, což je pro změnu komunikační platforma pro
mladé (snowboarďáky), taky cílovka.
My, co Jeseníky známe, těžko dokážeme
docenit přínos turistických informačních center, ale návštěvnost i zpětná vazba
uživatelů dává jasně tušit, že nemalá část návštěvníků našeho regionu prostě
chce informace z první ruky a od odborníků. I díky sdružení (J-SCR) tu ty
odborníky máme.