Jak na marketing, radili Filip Donée (Yeahrba!) a Lukáš Němčík (COOP)

25.08.2022

Inovační centrum Olomouckého kraje (ICOK) se s koncem prázdnin vrací ke svojí vzdělávací úloze. Jeho platforma NašlápnuTO ve středu 24. srpna uspořádala další setkání pro podnikavé studenty, aby jim nasdílela zkušenosti s marketingem, coby komponentou moderního podnikání.

Jak už jsme u akcí ICOK zvyklí, nejednalo se o teoretizování nad definicí slova marketing, šlo se přímočaře do praxe. O to se postarali dva zajímaví hosté ze světa byznysu, a i tentokrát to byli lidi pocházející z Jesenicka. Konzultant inovačního centra pro region Jeseník Kamil Kavka tuhle strategii vysvětluje takto: "Nejpřirozenější způsob, jak na Jesenicko dostat svěží know-how, je zvát sem úspěšné Jeseníčáky, kteří patří ve svých oborech ke špičkám anebo dělají na něčem fakt hodně zajímavém,".

To splnili a na samotné akci NašlápnuMARKETING taky potvrdili - Filip Donée, který z Brna buduje nápojovou značku maté Yeahrba! a Lukáš Němčík z Prahy, který šéfuje marketing a inovace v celé Skupině COOP. Jeseničtí středoškoláci doplnění o začínající podnikatele se s prostorách CoworkJes dověděli o síle marketingu na sociálních sítích, je-li marketovaným produktem rychloobrátkové zboží. Filip se otevřeně přiznal k tomu, že do svého podnikání vlétnul na 1000 % srdcem a řídil se hlavně intuicí, až ho to málem přivedlo ke krachu. Teď s o to větší pokorou restartuje svoji značku a připouští, že mít tehdy byznys plán, tak by mu to ušetřilo mnoho trablů. Ale kdo ví, jestli by se pak do toho vůbec pustil.

Trošku jiný pohled na propagaci a P.R. vnesl na setkání Lukáš. Myslíme, že všechny překvapil už jen představením značky COOP, její historie, současnosti, ale hlavně budoucnosti. Bez zajímavosti není, že v Lipové-lázních provozuje e-shop s vínem. I on se snažil "poučit" začínající podnikatele, jak k marketingu v retailu přistupovat. 

I z dotazů účastníků akce usuzujeme, že téma se trefilo do jejich potřeb, protože k čemu máte super produkt, když o něm nikdo neví, že ano? Taky už víme, že na tyhle akce nám chodí lidé mající hlad po informacích, tak ať jich chodí co nejvíc.

Za ICOK rozhodně slibujeme, že v tomhle budeme pokračovat a budeme doufat, že se Jeseník brzo dočká svého městského inovačního hubu, kam tento vzdělávací obsah patří.

Made in Jesenicko © 2024 positivJE. Všechna práva vyhrazena.