Profese UČITEL/UČITELKA: Jaké to je být učitelem/učitelkou na Jesenicku
Kantorské kolektivy stárnou, v některých školách se rýsují potíže s doplňováním sboroven mladými učitelkami a učiteli. Je žádoucí vracet učitelské profesi prestiž, aby se deváťáci hlásili na pedagogické střední školy a maturanti na pedagogické fakulty. Nás by to mělo zajímat, vždyť učitelé jsou spolu s lékaři asi nejpočetnější vysokoškolsky vzdělanou skupinou obyvatel na Jesenicku.
Pokusili jsme se přiložit ruku k dílu, v rámci projektu kariérového poradenství zakladatele positivJE Kamila Kavky včera proběhl online videorozhovor se dvěma pedagogy z jesenických škol. Cílem bylo objektivně představit tuhle důležitou profesi a vytáhnout z hostů ve studiu co nejvíce informací o tom, jak náročná je práce učitele. Publikem pak byli osmáci na šesti základních školách (Adolfovice, Česká Ves, Javorník, Jeseník, Vápenná a Vidnava), kteří budou příští rok vybírat střední školu.
Svoji cestu do mateřské školy divákům popsala učitelka jesenické MŠ Kopretina Jitka Križová, z níž vášeň pro výchovu malých dětí přímo čiší. To oblíbený tělocvikář a učitel zeměpisu ZŠ Jeseník Marek Fellner prezentoval zkušenosti člověka pracujícího v českém vzdělávání na tři desítky let.
Oba popsali to, jak se k povolání dostali, vylovili vzpomínky na studia, ale hlavně povídali o tom, jak to ve školství z pohledu kariéry dnes funguje. Bavili jsme se o úskalích učitelování, dověděli jsme se, jak je dnes tahle práce oceněna a oba hosté se přiznali, co je na práci baví nejvíc.
Jo a pokusili jsme se zbořit mýtus letních prázdnin, které
učitelům závidí skoro každý :-)
Videa vznikají za podpory 'MAP rozvoje vzdělávání ORP Jeseník II' s cílem pomáhat žákům základních škol při výběru střední školy a podporovat jejich přemýšlení o budoucích profesích.