Lokálka 297 do Zlatých Hor na iDNES
Víkend na positivJE opanují Zlaté Hory, byť dnes za notného přispění magazínu Mašinfíra od vydavatelství Mafra. Redaktor Jakub Vrána vzal fanoušky železnice na lokálku z Mikulovic do Zlatých Hor.
Článek vyšel v sekci 'Cestování' (iDNES.cz), obsah cílí zejména na potenciální návštěvníky Zlatohorska. Ty autor láká na zlatokopeckou historii, ale připomíná i tehdejší zarputilost Zlatohoráků, když roku 1885 přesvědčili Vídeň, aby při stavbě kolejí z Hanušovic do Glucholaz přidala i necelých 9 kilometrů do Cukmantlu. A to mezi sebou místní nejprve museli vybrat 70 tisíc zlatých. V roce 1895 se začalo na nové trati pracovat. O rok a něco později přijel do Zlatých Hor první vlak. To bylo slávy ;-)
A sláva je to i teď, kdy o zvelebování lokálky 297 kromě Správy železnic pečuje Okrašlovací spolek zlatohorský spolu s dalšími spřízněnými dušemi z Ondřejovic. Zastávky Salisov a Ondřejovice a nádraží Zlatá Hory jsou postupně zvelebovány, aby život na kolejích mezi Mikulovicemi a Zlatými Horami neumřel. Jdou do toho neohroženě, aktuálně bojují za zprovoznění nové zastávky Zlaté Hory-Zlatorudné mlýny. To aby nemuseli všichni návštěvníci skanzenu přijíždět auty či autobusy.
Jak jízda vlakem vypadá přímo z kabiny strojvedoucího, si můžete prohlédnout na videu.
Kamil Kavka
Foto (zdroj): Unsplash
Text (námět): Jakub Vrána iDNES