Na Jesenicko proudí miliony do cestování na železnici od Hanušovic po Javorník a Mikulovice
Jak přijde řeč na cestování vlakem, většina z vás bez problému vytáhne nějakou historku o šíleném zpoždění, netopícím vagónu, protivné průvodčí..., ale ono to s tou železnicí není jenom černé.
Infrastrukturu, jako jsou koleje a nádraží, má na starost Správa železnic. Otevřeli jsme si jejich plán investic na léta '22 až '23, abychom zjistili, nač se můžeme na Jesenicku těšit.
Předně, není toho málo, bude to za desítky milionů. Letos doplnění závor na přejezdu u Horních Heřmanic, což spolkne nějakých 16 milionů korun. Další nová přejezdová zabezpečení (závory či světla) za přibližně 150 milionů se objeví a už objevují na několika místech trati z Hanušovic do Mikulovic, kde Správa železnic dle plánu chystá i menší rekonstrukce mostních objektů. Necelých 20 milionů bude investováno do přejezdů na trati Lipová-lázně - Javorník ve Slezsku.
Letošek je důležitý také pro železniční stanici Ostružná,
která projde celkovou rekonstrukcí. Dotkne se to všech veřejně přístupných
prostor, budova dostane novou střechu, fasádu i okna a dveře, nové WC pro veřejnost,
zbourány budou všechny nepůvodní přístavby. Rozpočet je nějakých 18 a půl
milionů korun.
Na nový kabát se už už třese javornické nádraží, kam mají s asi 11,6
miliony českých korun dorazit stavaři příští rok na jaře, hlásí plán investic státního
správce kolejí. V roce 2023 se má rekonstrukce dočkat ještě zastávka v Lipové.
Za Jesenicko železniční je dobré připomenout snaživé zachránce železniční stanice Zlaté Hory, kam vrací společenský život tamní okrašlovací spolek.
Tak přátelé, nezatracujte vlaky, často je to ekologicky i ekonomicky výhodnější než všude jezdit auty.
Foto (zdroj): Petr Štefek