Priessnitzův e-shop jako ekologický průkopník na Jesenicku?

16.12.2021

Když jsme v nedávné diskusi o potenciálních podnikatelských příležitostech Jesenicka mluvili s Petrem Houzarem ze společnosti Google, dost jasně akcentoval, že celá oblast obchodování na internetu (e-commerce) by to mohla být. Prostě odsud řídit co nejvíc e-shopů. A ony už tady nějaké jsou!

Jeden prozatím malý si provozují Priessnitzovy léčebné lázně. Říkají mu 'Priessnitz Boutique' a dostanete v něm většinou tradiční "lázeňské věci" typu oplatky, likér, čaj, pivo, čokoládu, aromatické koupele... Všechno hezky vyvedené v jednotném modrozlatém designu. Jasně, že sortiment míří hlavně na klienty, a ještě více na bývalé klienty jesenických lázní, nic vám ale nebrání v lázeňském e-shopu nakupovat taky.

Z byznysového pohledu to dává smysl, a i když se online obchod pro firmu nestane zásadním zdrojem příjmů, pro posílení značky Priessnitz to udělá dost.

Zajímavé a o to více sympatické je to ještě kvůli jedné zdánlivé maličkosti. Lázně se rozhodli nastoupit trend minimalizace odpadů (zero-waste) tak, že objednané zboží - zásilky, budou balit do papírových obalů, ve kterých do lázní už dříve něco doputovalo. Kartony z ostatních lázeňských provozů tak dostanou k dobru ještě jeden životní cyklus, než definitivně zamíří k recyklaci. OK, zákazníci e-shopů se asi teprve učí akceptovat, že jim zásilka přijde v "second hand" obalu, ekologická zodpovědnost ale zřejmě nakonec zvítězí, produkce papírového a plastového odpadu je obludně velká.

A třeba se to lázním tak rozjede, že za chvíli budou sbírat použité krabice i od občanů města anebo se ozve nějaký jiný místní e-shop a kolečka cirkulární ekonomiky se zase trochu pootočí.

Made in Jesenicko © 2024 positivJE. Všechna práva vyhrazena.