Sebevědomá Holba
Ano, jde o rozhodnutí, které může
zákazníky hanušovického pivovaru HOLBA rozdělovat. Také skalní zastánci tržního
prostředí to mohou kritizovat, ale náš názor je tedy ten, že krok firmy byl
správný. Oč jde? O tradiční, a i laické veřejnosti známé, tvrdé vyjednávání nadnárodních
obchodních řetězců s jejich dodavateli. Po sérii rokování mezi
pivovarnickou skupinou PMS (Holba, Litovel, Zubr) a skupinou Ahold (vlastník řetězce
Albert) vyjednavači nenašli společnou řeč, a tak od 1. dubna (zpráva není
apríl) zmizí piva značky Holba z regálů Alberta.
Jasně, zákaznický pohled říká, že čím
nižší nákupní cena piva od výrobce, tím levnější pivo v regále, ovšem my
jako fanoušci piva, milovníci Holby a patrioti regionu si musíme přát, aby se
Pivovaru Holba dařilo. A nás pan ředitel Zíka přesvědčil, že obchodní nabídka
Aholdu byla natolik nevýhodná, že by pivovar musel slevit z kvality surovin,
aby za takových podmínek uměl na pivu vůbec vydělávat. Což je samozřejmě cílem.
Tohle 'postavení se většímu' má i
symbolickou rovinu. Celému Jesenicku, ba co víc, celé zemi ukazujeme, že i
regionální firma může být sebevědomá a hrdá natolik, že neskloní hlavu před kdekým.
Albert sice asi netrápí, že Holbu neprodává, ale třeba to může přispět k nějaké
katarzi v nákupním týmu Alberta, kdo ví.
Tak si holt budeme pro hanušovická
pivka chodit jinam. Holbo, oceňujeme tvoji odvahu a stejně si z dlouhodobého
pohledu přejeme, abys s Albertem nakonec našla společnou řeč.
Foto (zdroj): Pivovar Holba