Skorošický výrobce stavebních materiálů Stomix slaví třicátiny
Pokud na značkách jako jsou Škoda, Tatra, Avast, Petrof, Kofola, Baťa, Plzeňský Prazdroj demonstrujeme schopnost českých firem uspět na volném trhu, který tady od roku 1989 máme, tak potom na některých místních firmách můžeme demonstrovat také schopnosti podnikatelů z Jesenicka. I oni vedou značky měřící síly s nadnárodními konkurenty.
Před třiceti lety ve Skorošicích vznikla společnost Stomix. Tehdy jako výrobce fasádních barev, který se dokázal prosadit na náročném trhu stavebních hmot. Ač se ani jemu nevyhnuly složitější momenty, jaké k podnikání logicky patří, v zásadě rostl a v kondici se dožil kulatého výročí 30 let. Posledních pár let (od roku 2011) se zahraničním vlastníkem v zádech.
Spojení s německým koncernem Sto dodalo firmě nový drajv a know-how potřebné k rozšiřování výrobního portfolia dalšími směry. K fasádním hmotám se přidaly například akustické panely či obkladové pásky. Nic z toho by se ale nestalo, kdyby současné vedení Stomixu nevsadilo na zaměstnance. Ti jsou klíčem k tomu, že ve Skorošicích zvládají vyrábět technologicky složitější výrobky, jež se prosazují i na nejkonkurenčnějších trzích.
Při pohledu na investice do rozvoje areálu myslíme, že Stomix jde do své čtvrté dekády ve velmi dobrém rozpoložení, odhodlán díky inovacím nadále růst.