Učili jsme (se) prodávat jesenické nápady
Z několikrát ověřené vlastní zkušenosti víme, že marketing je u nemála zdejších firem opomíjenou věcí. Firmy se soustředí na svůj produkt, to chápeme, jen poněkud podceňují ten fakt, že on se ten produkt nebo služba nezačnou prodávat samy.
Jak se snažíme přispívat ke zrodu nových podnikatelů, snažíme se být i u jejich vzdělávání, aktuálně formou workshopů Našlápnu PODNIKÁNÍ. Včera v Centru společných aktivit proběhl na téma marketing čili prodej, propagace, prezentace, budování značky a tak.
Opět jsme sáhli po místních profesionálech na danou problematiku a šli jsme s nimi výlučně po reklamě na internetu, kam se stěhuje pozornost zákazníků. Denně s tím pracují v jesenické marketingové agentuře Yesmark. O nutnosti webových stránek - dobrých webových stránek(!), přišli promluvit Marek Hájek a Petr Koláček ze zmíněné agentury. Co web musí mít, jakou funkci plní, jak si ho vyrobíme... , plus kupa zajímavých dotazů z publika.
Na výrobu internetových stránek navázal Lukáš Morávek, bývalý zaměstnanec Google, který se jako freelancer zabývá tvorbou reklamních kampaní na internetu. On s účastníky workshopu - budoucími podnikateli - mluvil o možnostech placené reklamy na internetu, když se ve vyhledávačích potřebujete se svým produktem dostat na první stranu. Není to levné a musí se to umět, tak se může hodit vědět, že na Jesenicku jsou odborníci na ty tzv. PPC reklamy, kteří vám pomohou váš byznys nakopnout.
Nevyřešíte vše kolem marketingu ve dvou hodinách, ale ukážete aktivním studentům i podnikavým jedincům, jak důležité je se tím zabývat, to je filozofie našich setkání.
Na příštím workshopu Našlápnu PODNIKÁNÍ se budeme zabývat financemi, promluvit o finančním reportingu přijde zakladatel poradenské společnosti OG Research - Ondra Kameník. Doplnit naše znalosti o povinném podnikatelském účetnictví se pokusí Katka Malysová, která se živí jako samostatná účetní. Takže v úterý 19. dubna máte důvod si to naplánovat, registrujte se zde.