Včerejší Marketing meeting hledal návody na budování zdejších známých značek
Pokud v příštích dnech nabydete dojmu, že začínáte na Jesenicku nápadně více vnímat přítomnost značek Woox, Naturfyt-Bio, TopTeramo, Reptisk, M.B.A. Finance, Priessnitzovy léčebné lázně a Ondřejovická strojírna, bude to důsledek účasti jejich manažerů na včerejším marketingovém workshopu.
Záměrně přeháníme, ale chceme tady mít chytré firmy, tak tomu v Inovačním centru Olomouckého kraje (ICOK) zkoušíme pomáhat. Marketing meeting s Pavlem Sedláčkem, zakladatelem olomoucké agentury Esmedia, měl přesně tenhle cíl. Sám lektor byl mile překvapen, jak silná sestava se v zasedačce CoworkJes (Pasáž Slovan) sešla. Pro žádnou z přítomných firem není marketing cizí slovo, jenže nám svou účastí na akci potvrdili, že se v něm stále chtějí učit a zlepšovat.
V první části se Pavel Sedláček věnoval teorii postavené na jeho mnohaletých zkušenostech s důrazem na osvědčené postupy i nové trendy. Například zaznělo, že 4P je stále funkční metoda. Přes všechny ty sociální sítě, virální reklamy, analýzy dat, influencery je pořád nejvíc mít jasno v produktu, pozici, ceně a propagaci.
V druhé částí se šlo otevřeněji do jednotlivých značek. Dobře připravený Pavel Sedláček empaticky, někdy mírně provokativněji konfrontoval jednotlivé firmy s pohledem zkušeného marketéra. To vše s cílem vymáčknout z věcné diskuse maximum užitečných impulsů a námětů, na čem by daná firma mohla zapracovat. Marketing totiž není na parádu, je nedílnou součástí byznysu s měřitelným přínosem. Jak krátkodobé aktivizace klientů/zákazníků k okamžitému nákupu, tak dlouhodobé budování značky, má být součástí strategie firmy. Šest firem si to na setkání markeťáků připomnělo, proto ten úvod o zintenzivnění jejich prezentace na Jesenicku ;-)
Slibujeme pokračováních podobných akcí, za ICOK vidíme prostor nejvíc v tématech inovací, digitalizace, personalistice a právě marketingu.