Výzvy jesenického cestovního ruchu
Data, data a
ještě jednou data. Kdo je má, je napůl vysmátý, kdo je má a umí s nimi pracovat,
je king. Vlastně ne, king je až ten, který se umí podle nich řídit. Všichni
podnikatelé v cestovním ruchu na Jesenicku dostávají od "mateřského" CzechTourismu
do ruky zajímavý soubor informací. Díky unikátnímu propojení třech datových
zdrojů se o návštěvnících našeho regionu dovídáme víc.
Nově se k číslům
o lidech ubytovaných v hromadných zařízeních přidávají data k ubytovaným
kdekoli, a dokonce jsou zahrnuti jednodenní hosté kraje.
My jsme se nejvíce
podívali na ty ukazatele, které bychom se měli pokoušet zlepšit, aby se zlepšil
ekonomický výkon tohoto oboru. Hned první příležitost spatřujeme ve snaze
dostat k nám více zahraničních turistů, protože z celkové návštěvnosti
jich jenom 8 % nemá český pas. Taky jako potenciál k růstu si vykládáme
číslo 51. Tolik procent lidí strávilo min. 1 noc v Olomouckém kraji
poprvé. S tím se dá pracovat, lákat Čechy a cizince k opakovaným návštěvám.
Další hodnota se dá interpretovat různě, ale... když sem 77 % lidí přijíždí autem,
znamená to, že prostě nepotřebují dálnici? Nebo zkrátka nemají jinou možnost?
Ekologičtější železnice sem dostává jen 12 % turistů, na tom by se taky mohlo
dělat. No a ten závěr je na vás - spokojenost s návštěvou regionu
vyjadřuje např. s infrastrukturou 67 %, se službami 74 %, s péčí o rozvoj
cestovního ruchu 70 %. Je to hodně? Je to málo?
Seriózně
doporučujeme minimálně každému, komu z turismu plyne jakýkoli příjem, aby
se na report o Olomouckém kraji podíval (zde https://bit.ly/2UQwxvo),
určitě to dodá nový pohled na chování zákazníků, jejich věk, účel cesty, délku
přenocování, typ dopravy a mnoho dalšího. A nevadí, že jde o data za léta 2018
a 2019.
Všem škarohlídům
bagatelizujícím význam odvětví uvádíme, že v roce 2018 byla hrubá přidaná
hodnoty cestovního ruchu za Olomoucký kraj maličko přes 5 miliard Kč. A za celý
kraj jsou také všechna výše uvedená čísla, pamatujte na to.