Woox - tak se dělá prodej
Ty prognózy jsou dosti kruté vůči
kamenným obchodům a ačkoli předvánoční nákupní ruch v prodejnách na
Jesenicku ničemu nenasvědčoval, mnozí odborníci na retail se neptají "Zda k tomu
dojde nebo ne?", oni říkají "Kdy?". Kdy se zákazníci nepotravinového zboží
přesunou zcela nebo téměř výhradně na internet, do e-shopů?
Richard Woox, jako všechno, dělá i ten obchod
dobře. Úspěch stojí na poctivém poznání vlastních zákazníků, jejich potřebách,
které pak značka dokáže uspokojit. Unikátní je až komunitně pojatý prodej, kdy
u Wooxu nakupují přátelé zákazníků, přátelé přátel zákazníků, přátelé přátel přátel zákazníků ... což všem zapojeným
přináší výrazné slevy na zboží. Pak se nelze divit, že jesenická módní značka
nepotřebuje fyzické prodejny, vystačí si s Wooxusní šatnou v Praze a
pak už jen se spíše srdcovým butikem a outletem v Jeseníku. Veškerý další
prodej se odehrává v originálně pojatém internetovém obchodě, případně na sportovních
událostech, hudebních festivalech a na parkovištích chrámů konzumu velkých měst,
kam Woox přiváží svůj pravý americký truck, řeklo by se pojízdnou prodejnu.
Tohle lze nazývat prodejem 21. století a zjevně i tým kolem Richarda se v budoucnu
bude muset vypořádávat s výzvami tipu virtuální kabinka, doručování drony ...
+ kdoví co všechno ostatní.
Upřímně, zdejší kamenné prodejny mají
za soupeře velké a silné e-shopy typu mluvícího mimozemšťana, které možná ani
nemůžou porazit, můžou však tuhle bitvu o zákazníky prodloužit.
I přes neodvratný trend přejeme všem
snaživým a pracovitým obchodníkům spousty utrácejících zákazníků.